Optagelse af nye medlemmer

Skriv og hør om vi har ledige pladser!

• Vi øver hver onsdag fra kl. 18.30 – 21.00 og medvirker ved gudstjenester og koncerter i Vodskov Kirke og andre steder.
  • Vi holder gruppeprøver ca. fire gange pr. halvår. Som regel tirsdage og torsdage.
  • Vi har tidligere optrådt ved Tall Ships Race og ved Limfjordsfestival, og i Folkekirkens Hus.
  • Vi tager på korrejse hver andet år. De seneste år har vi været i Norge, på Færøerne og i Berlin.
  • I efteråret 2020 indspillede vi tre musik-videoer.

Vi tilbyder

• optagelse i et rytmisk pigekor, der performer på højt niveau og hele tiden søger nye mål og udfordringer.
  • træning i nodelæsning og andre musikalske færdigheder.
  • deltagelse i korstævner, korrejser, koncerter mm.
  • et lønnet fritidsjob. Korets medlemmer tjener 50 kr. pr. korprøve og 100 kr. pr. koncert/gudstjeneste.
  • For nye medlemmer er der en “prøvetid” på 3 måneder. Man får ikke løn i prøvetiden.

Vi forventer, at du

• er glad for at synge, synger rent og har lyst til at “komme ud over scenekanten”.
  • vil bidrage til korets musikalske udvikling med energi og engagement.
  • er indstillet på at prioritere kor-arbejdet højt, d.v.s. komme hver onsdag og de søndage, hvor vi medvirker ved gudstjenesten. (ca. en gang om måneden)

Kom forbi til en korprøve og sig “hej” til os.

• Hvis du vil “mærke stemningen” og evt. prøve at synge sammen med os, er du velkommen til at kigge forbi en onsdag aften. Men send lige en mail eller sms først, så vi ved, at du kommer.

Der er optagelsesprøve til koret, men det er ikke farligt….

• Ved optagelsesprøven skal du synge første vers af “I østen stiger solen op”, og hvis du har lyst, må du gerne synge en selvvalgt sang også. Det er ikke X-factor, og vi lægger stor vægt på at det skal være trygt og godt at komme til optagelsesprøve hos os.

Send en mail, hvis du vil vide mere om optagelse i koret.

Vodskov Pigekor

Hvad med drengene?

Drenge kan sagtens synge. Drenge kan synge ligeså godt som piger. Men i praksis viser det sig, at der er flere piger end drenge, der har lyst til at synge i kor. Det er drengenes valg! Et drengekor fungerer fint. Et blandet kor med både piger og drenge fungerer også fint. Men et kor med 20 piger og 1-2 drenge fungerer mindre godt. Derfor er Vodskov Pigekor, som navnet antyder, kun for piger. Men hvis du er en dreng, der gerne vil synge, så kontakt mig, for jeg vil rigtig gerne hjælpe jer med at finde et kor, hvor der er andre drenge.